Volg mij:

Wil je online kennismaken?

Coaching voor onderwijsprofessionals

Wellicht heb je als docent zijnde ondervonden dat om verbonden te blijven met wat jij voelt dat klopt en daar daadwerkelijk voor te gaan, je behoorlijk wat moed, vertrouwen en vaardigheid nodig hebt. Hoe blijf je trouw aan je eigen waarden binnen een onderwijssysteem wat je daarin uitdaagt? Hoe blijf je energie krijgen van je werk, van de uitwisseling met je leerlingen, studenten of collega’s, ook als de omstandigheden niet optimaal lijken? Hoe kun je je creativiteit (opnieuw) inzetten om anderen te prikkelen en te bewegen?

Wat ik tegenkom bij docenten die ik coach is bijvoorbeeld frustratie, vermoeidheid, wanhoop en verdriet. Ik zie mensen die:

  • Leeglopen in hun werk door de vele verwachtingen, eisen en overtuigingen
  • Te weinig vrijheid ervaren om hun creativiteit kwijt te kunnen
  • Overleven en verbinding missen met wat voor hun werkgeluk belangrijk is
  • Geloven dat het anders kan maar dat nog niet durven of kunnen doen
  • Verlangen naar respect voor wie ze werkelijk zijn, meer plezier en energie willen hebben

Wat ik kan doen is:

  • Inzicht geven vanuit empathie in wat jou persoonlijk op een dieper niveau vervulling geeft
  • Je andere perspectieven aanreiken waardoor je nieuwe mogelijkheden ontdekt om met jouw uitdagingen om te gaan
  • Je laten ervaren hoe krachtig het is als je in verbinding met jezelf en anderen bent
  • Samen oefenen met het in je eigen kracht gaan staan en vandaaruit te communiceren
  • Jou vertrouwen en moed geven om uit te proberen en te ontdekken wat voor wonderlijks er mogelijk is

Tijdens de coachingsmomenten maak ik gebruik van de methodiek van Verbindende Communicatie en elementen uit het systemisch werk. Uitgangspunten daarbij zijn voor mij openheid, nieuwsgierigheid, empathie, verantwoordelijkheid en je eigen ruimte innemen.

 

 Mail mij voor meer informatie

Referenties

Sonja Zwart

“Je ziet je deelnemers en geeft hen tegelijk vertrouwen dat ze het zelf kunnen. Je stelt je gelijkwaardig op en toch ook als een leermeester. Je doet GC helemaal recht. Echt mooi om te zien!”

Sonja Zwart – GC-trainer en auteur “Zie hoe mooi ik ben – Hoe werkelijk begrip voor leerlingen alles verandert”

 

 

Eveline

“Leerzaam, openhartig, verbonden, luisteren zonder direct een oplossing aan te dragen en wel gevoelens en behoeften benoemen.”

Eveline

Suzanne

“Het was een bijzondere locatie met bijzondere vrouwen. Als ik terug denk was ik twee uur in het NU. De rust en de kracht en de kwetsbaarheid mochten er zijn. De oefening waarbij  met de NEE van de ander ook een behoefte vervuld is, is iets wat ik nog nooit zo voorbij heb zien komen in allerlei trainingen. Zou ik er zeker inhouden.”

Suzanne

 

Tara

“Wat mij het meest bijgebleven is, is dat mijn voorwaarden voor vertrouwen in contact, niet perse leidend hoeven te zijn. De ander kan soms niet aan die voorwaarden voldoen. Dat hoeft dan niet iets tegen mij te zijn of wat diegene niet wil doen voor mij, maar wat diegene voor zichzelf nodig heeft. Dit soort nieuwe inzichten zijn totaal out of the box voor mij, wat een wereld opent in communicatie.”

Tara

Judith

“Met een heel fijn, warm gevoel kijk ik terug op de workshop. Het heeft mij hele mooie inzichten gegeven. De oefeningen waren zo leerzaam en echt bijzonder om te ervaren. Door de liefdevolle benadering zonder oordeel, voel ik me als verbinder en gevoelsmens nog rijker. Dankjewel lieve mensen en Isabelle in het bijzonder.”

Judith

Myra

“Ik heb genoten van de fijne ongedwongen sfeer en de inspirerende opdrachten. De workshop was zowel erg leerzaam als ontspannend.”

Myra – natuurpedagoog en leerkracht 

 

Emely

“Ik ben me door de workshop bewust geworden dat mijn impulsreactie (in oplossingen communiceren) niet altijd voor verbinding zorgt. Het horen en voelen van de ander zonder oordeel of oplossing doet dat wel.”

Emely