Volg mij:

Wonderkracht

Contact opnemen?

Reageren op leerlingen die te laat komen

In deze podcast ga ik in op of het belangrijk is te reageren op te laat komen en zo ja, waarom. We bekijken welke gevoelens en behoeften er kunnen spelen bij jou als docent en bij je leerling op het moment dat deze later in je les komt. Ik geef voorbeelden hoe je jezelf eerlijk kunt uiten middels de stappen van het model van geweldloze communicatie en hoe je empathie kunt uiten naar je leerlingen.

 

← Terug naar overzicht

Referenties

Arnoud – hogeschool docent

Het lijkt wel magie! Ik ben verrast hoe de gesprekken die ik nu voer tot zo veel meer diepgang kunnen komen, sinds ik bekend ben geworden met verbindend communiceren!

Arnoud – Hogeschool docent

Juli 2024

Judith

“Met een heel fijn, warm gevoel kijk ik terug op de workshop. Het heeft mij hele mooie inzichten gegeven. De oefeningen waren zo leerzaam en echt bijzonder om te ervaren. Door de liefdevolle benadering zonder oordeel, voel ik me als verbinder en gevoelsmens nog rijker. Dankjewel lieve mensen en Isabelle in het bijzonder.”

Judith

Sanne

Ik heb geleerd om meer vanuit mijn gevoel en behoeftes te communiceren. Door actief bezig te zijn met gevoelens en behoeftes, ook bij anderen, krijg ik meer open gesprekken met de leerlingen waardoor je met de leerlingen samen iets kan veranderen of verbeteren. Of gewoon een heel leuk gesprek kan hebben.

Ik vind jou als trainer top! Je hebt een fijne persoonlijkheid en een hele open houding. Hierdoor voel ik mij veilig en vertrouwd, waardoor ik ook mijzelf durf open te stellen. Ik kijk enorm uit naar de volgende periode, zodat ik nog beter geweldloos kan communiceren.

Sanne – Docent i.o. Gezondheidszorg en Welzijn

April 2022

Selvi

Tijdens deze bijeenkomsten heb ik veel geleerd over hoe ik Geweldloze Communicatie (GC) kan toepassen in mijn leven als docent, moeder, collega, vrouw, zus, tante enz. Ik heb een na het bijwonen van de bijeenkomsten een ander zicht gekregen op alles.  Voor de bijeenkomsten waren mijn handelingen op de automatische piloot. Nu sta ik stil bij de gevoelens en behoeften van mijzelf en van anderen.

Ik vond Isabelle een inspirerende trainer. De zorgvuldige en empathische manier waarop Isabelle met ons omgaat, gaat hand in hand met wat Isabelle over wil brengen in de GC. Mijn ervaringen bij haar hebben mij meer diepgang en meer authenticiteit gebracht in mijn relaties en in mijn werk. Isabelle is voor mij de juiste persoon op het juiste moment geweest om Geweldloze Communicatie te integreren in mijn leven. Dank hiervoor.

Selvi – Onderwijs-assistent en docent i.o.

April 2022

Sabine

Bedankt dat je me weer een stukje dichterbij mijn hart heb laten komen door deze inspirerende lessen waarbij we het over gevoelens en behoeftes hebben gehad en je mooie voorbeelden gaf. Hierdoor heb ik mijn eigen gevoelens ook beter leren plaatsen en opnieuw gevoeld om te voelen.

Sabine – Docent Gezondheidszorg en Welzijn i.o.

April 2022

Emely

“Ik ben me door de workshop bewust geworden dat mijn impulsreactie (in oplossingen communiceren) niet altijd voor verbinding zorgt. Het horen en voelen van de ander zonder oordeel of oplossing doet dat wel.”

Emely

Sonja Zwart

“Je ziet je deelnemers en geeft hen tegelijk vertrouwen dat ze het zelf kunnen. Je stelt je gelijkwaardig op en toch ook als een leermeester. Je doet GC helemaal recht. Echt mooi om te zien!”

Sonja Zwart – GC-trainer en auteur “Zie hoe mooi ik ben – Hoe werkelijk begrip voor leerlingen alles verandert”

 

 

Jan-Willem

Wanneer ik zie hoe jij jouw kennis aan ons over wilt brengen en ons wilt leren over verbindende communicatie, voel ik me geïnspireerd, omdat ontwikkeling en kennis belangrijk voor me zijn. Wil jij je passie voor VC blijven delen met andere studenten? Bedankt voor je hulp en samenwerking!

Jan-Willem (deelnemer minor Persoonlijke Ontwikkeling als Professional)

juni 2024 

Eveline

“Leerzaam, openhartig, verbonden, luisteren zonder direct een oplossing aan te dragen en wel gevoelens en behoeften benoemen.”

Eveline

Suzanne

“Het was een bijzondere locatie met bijzondere vrouwen. Als ik terug denk was ik twee uur in het NU. De rust en de kracht en de kwetsbaarheid mochten er zijn. De oefening waarbij  met de NEE van de ander ook een behoefte vervuld is, is iets wat ik nog nooit zo voorbij heb zien komen in allerlei trainingen. Zou ik er zeker inhouden.”

Suzanne

 

Myra

“Ik heb genoten van de fijne ongedwongen sfeer en de inspirerende opdrachten. De workshop was zowel erg leerzaam als ontspannend.”

Myra – natuurpedagoog en leerkracht 

 

Tara

“Wat mij het meest bijgebleven is, is dat mijn voorwaarden voor vertrouwen in contact, niet perse leidend hoeven te zijn. De ander kan soms niet aan die voorwaarden voldoen. Dat hoeft dan niet iets tegen mij te zijn of wat diegene niet wil doen voor mij, maar wat diegene voor zichzelf nodig heeft. Dit soort nieuwe inzichten zijn totaal out of the box voor mij, wat een wereld opent in communicatie.”

Tara